ЗВІТ КЕРІВНИКА ЗАКЛАДУ ЗА 2020-2021 н.р.

2021-06-25

Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

У 2020 - 2021 навчальному році робота школи була спрямована на виконання Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти України», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти в Україні», реалізацію державних, регіональних програм у галузі освіти, інших чинних законодавчих та нормативних документів.

Освіта є основою інтелектуального, духовного, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства, об’єднаного спільними цінностями і культурою, та держави.

Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу Українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.(ЗУ «Про освіту» від 05.09.2017р. №2145- VІІІ).

Концепція розвитку закладу

Гуманізація й демократизація освітнього процесу, забезпечення наукового, розвиваючого характеру освіти, індивідуалізація та диференціація навчання, формування всебічно розвиненої особистості, підготовленої до активної діяльності в умовах інформаційного суспільства, співпраця і партнерство у взаєминах дітей, педагогів, батьків.

СТРУКТУРА ЗАКЛАДУ

На кінець навчального року в школі налічується 87 учнів (11 класів).

Кадрова: 19 педагогічних працівників: Вчителів спеціалістів вищої категорії- 5. Вчителів спеціалістів І категорії - 6, Вчителів спеціалістів ІІ категорії - 3, Спеціалістів - 5.

Непедагогічні працівники: Технічний персонал – 9.

Органами самоврядування були:

Педагогічна рада - керівник Харченко Т.А.

Профспілковий комітет - Голова Мудренок О.Д.

Методична рада - Голова Мухоїд Т.В.

Батьківський комітет- Голова Щурова І.Д.

Учнівське самоврядування - Голова Рябенко К.М.

ПРОФІЛІ НАВЧАННЯ

10-11 клас- філологічний профіль.

АНАЛІЗ РОБОТИ ШКОЛИ ЗА 2020-2021 Н.Р.

Освіта була і надалі залишається найвищим національним пріоритетом, основою для розвитку особистості, суспільства та держави. Сьогодні вона зазнає суттєвих змін –змінюються пріоритети, структура і зміст освіти, пов’язані із запровадженням компетентнісного підходу до формування змісту та організації освітнього процесу. Тому створення високоефективної системи якісної освіти – це об’єктивна вимога часу.

Колектив школи протягом 2020-2021 навчального року працював над втіленням у життя Нового Закону України «Про освіту», Державної національної програми «Освіта», «Концепції Нова Українська школа», «Національної доктрини розвитку освіти», Конвенції ООН про права дитини. Це були поступальні кроки, які логічно сприяли вирішенню та реалізації проблемного питання роботи школи: «Формування ключових компетентностей педагогів та здобувачів освіти в умовах впровадження Нової української школи».

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Якісна освіта починається з дошкільної освіти, бо саме вона є базисом системного розвитку дитини, підґрунтям для її подальшого навчання та розвитку.

На кінець навчального року в дошкільній групі нараховувалось 15 дітей.

У 2020/2021 навчальному році освітній процес здійснювався в групі за Програмою розвитку дитини дошкільного віку „Українське дошкілля” відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти.

Протягом навчального року вихователі вирішували такі завдання:

- Забезпечення стовідсоткового охоплення дітей 5-річного віку у мікрорайоні дошкільною освітою та організація наступності в роботі з дітьми старшого дошкільного віку і учнями першого класу.

- Удосконалення форм роботи по забезпеченню практичної готовності педагогічного колективу з формування соціальної компетентності дошкільників, використання особистісно-орієнтованого підходу до розвитку кожної дитини, впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду роботи, новітніх технологій виховання та навчання.

- Створення умов та забезпечення повноцінного фізичного розвитку дітей шляхом інтеграції здоров'язбережувальних технологій з різними видами дитячої діяльності, формування у дошкільників ціннісного ставлення до власного здоров’я в контексті завдань Базового компоненту дошкільної освіти

- Залучення батьків до процесу забезпечення належного розвивального життєвого простору дітей.

- Залучення педагогів до формування позитивного іміджу закладу дошкільної освіти через створення атмосфери психологічного комфорту та умов емоційного благополуччя, незалежної творчої активності особистості.

Адміністрацією НВО здійснювався внутрішкільний контроль за станом організації освітнього процесу в дошкільній групі. Було проведено тематичне вивчення в групі:

Організація взаємодії з батьками в дошкільній групі (Жовтень 2020)

Організація роботи з трудового виховання (Лютий 2021)

Адміністрація намагалася охопити контролем усі суттєві питання організації освітнього процесу дошкільників, контроль був своєчасним та компетентним.

Традиційним стало свято для майбутніх першокласників, під час якого вихователі продемонстрували батькам своїх вихованців методи та прийоми навчання та виховання.

У школі функціонували 11 класів, 1 група продовженого дня, 5 гуртків та секцій. В школі навчалося 87 учні. З них Похвальним Листом було нагороджено 8 учнів.

Учителі працювали за індивідуальними планами роботи з обдарованими учнями з метою підготовки до участі у предметних та творчих конкурсах, олімпіадах.

Усі заплановані заходи, відповідно до складених планів, виконані всіма педагогами.

Навчальні досягнення: На високий рівень- 8 учнів (14%), достатній- 18 учнів(30 %), середній рівень- 27 учень(46%), на початковий рівень- 6 учнів(10%).

В районному етапі предметних олімпіад в цьому навчальному році не брали участь через відміну цих олімпіад.

Традиційним стало проведення олімпіад, конкурсів у школі. В 2020/2021 навчальному році учні стали активними учасниками в конкурсі «Геліантус». З метою формування в учнів цілісного уявлення про природу і наукового світогляду на основі знань з фізики, хімії, біології, географії, зацікавленості природними явищами учні школи були залучені до участі у конкурсі «Геліантус» (керівник Коваль С.М.). Всього взяли участь -7 учасників. сертифікат учасника отримали 7 здобувачів освіти.

У Всеукраїнському онлайн конкурсі ім. Яцика з української мови участь взяли 10 здобувачів освіти. Дипломом ІІ ступеня Всеукраїнського рівня нагороджено -2 учня, сертифікати учасників отримали - 9 учасників. У період проведення предметних тижнів учителі проводили інтелектуальні ігри, марафони, КВК, конкурси газет, про що вказано в підсумкових фото-інформаційних вісниках. Звіти про проведену роботу розміщено на сайті закладу.

Упродовж року проведено пізнавальні, розвивальні, загальношкільні заходи у різних напрямках виховного значення. Проведено інтелектуальний марафон про права дітей. Ряд спортивних змагань та конкурсів сприяли розвитку фізичних сил, та формуванню позитивного ставлення школярів до збереження власного здоров’я.

План роботи з обдарованими дітьми на 2020-2021 н.р. в основному виконано.

Однак в даній системі роботи є ряд недоопрацювань. Вимагає покращення робота педагогів щодо упровадження системи особистісно орієнтованого підходу до організації навчального процесу. Упродовж 3 років учні не приймають участь у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН.

Згідно наказів МОН та згідно та у зв’язку з карантином, оголошеним в Україні через поширення коронавірусної інфекції «COVID-2019», в цьому році ДПА у 4, 9 класах було відмінено, а ЗНО у формі ДПА було перенесено на літній період і буде проведено згідно наказів МОН України.

Одним із важливих напрямків удосконалення педагогічної майстерності є атестація вчителів, яка здійснюється у відповідності з чинним законодавством, Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, змінами і доповненнями до нього. Головним завданням атестаційного періоду є комплексна оцінка рівня кваліфікації педагогічної майстерності, результатів педагогічної діяльності вчителів різних фахів.

З метою використання права вчителя на атестацію адміністрація закладу щороку знайомить педагогів із законодавчою і нормативною базою щодо даного питання. Наказом по закладу від 28.08.2021 № 26 «Про створення атестаційної комісії І рівня та затвердження її складу у 2020/2021 навчальному році» було затверджено склад атестаційної комісії І рівня, до якої ввійшли компетентні, висококваліфіковані, методично грамотні педагоги, що мають вищу та І кваліфікаційну категорію і педагогічні звання. Вся робота атестаційної комісії проводилася згідно складеного і затвердженого плану роботи на засадах перспективності, дієвості, особистісної орієнтації, демократії та взаємоповаги.

У графік атестації 2020 року були включені Мухоїд Т.В (вчитель української мови та літератури), Коваль С.М. (вчитель географії та біології), Мухоїд І.В. (вчитель початкових класів), Мудренок О.Д. (вчитель зарубіжної літератури). Під час засідання атестаційної комісії було заслухано звіти вчителів, що атестуються, розглянуто і дано оцінку їх методичним портфоліо.

Впродовж навчального року проводився постійний аналіз роботи вчителів: динаміка навчальних досягнень учнів, рівень професійного росту (відкриті уроки, заходи, розробки методичних матеріалів, виступи тощо), застосування у роботі інноваційних технологій, створення ситуацій саморозвитку і самореалізації учнів, тощо.

В цьому році в школі продовжували якісно та ефективно впроваджувати реформу НУШ завдяки відповідальним, ініціативним та творчим педагогам, як-от: вчителі 1 -3 класів Мухоїд І.В., Ковба Г.В., Снігур Н.М.

Під час освітнього процесу щоденно на уроках, перервах діти з захопленням працювали з цеглинками лего, конструктором лего, дидактичними іграми, навчальними посібниками. Така робота значно підвищила всебічний розвиток дітей, їх таланти, здібності, розвиток самостійності, творчості та допитливості.

Щороку учні 10, 11 класів беруть участь у написанні радіодиктанту національної єдності.

Також учні 5-11 класів приймали участь у он-лайн уроці «Інтернет: як безпечно грати, навчатися та працювати», який проводився до Дня безпечного Інтернету за підтримки Інституту модернізації змісту освіти.

Вчителі початкових класів та адміністрація школи успішно пройшли курси за програмою Концепція «Нова українська школа».

Виявлено, що в основному учні засвоїли програмовий матеріал у достатньому обсязі, володіють необхідними практичними навичками, здебільшого вміють викладати теоретичний матеріал у логічній послідовності, пов’язувати його з практикою; володіють навиками аналізу подій, явищ, фактів, умінням зіставляти, знаходити важливе, пояснювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки, самостійно будувати висловлювання відповідно до комунікативних завдань.

ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС

Творчий розвиток дитини завжди був і залишається пріоритетним напрямком освітянської діяльності.. Ці завдання успішно реалізовуються під час позакласної роботи класів, яка об’єднує школярів усіх вікових груп конкурсними програмами та заходами.

Педагоги прагнуть вибудувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонізації особистості, глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.

Виховна робота проводилася згідно з планом виховної роботи закладу. Силами дитячого самоврядування під керівництвом класних керівників, вчителів, заступника директора з навчально-виховної роботи були організовані і проведені шкільні свята.

Традиційними заходами в школі стали: урочистий початок навчального року святом Першого дзвоника та перший урок «Україна – єдина країна», свято вишиванок, тиждень правовиховної роботи, свято 8 Березня тощо. Про всі шкільні новини і досягнення Моріна Р.М. розміщувала інформацію на сайті школи. Рябенко Катерина створила сторінку у Фейсбуці та розміщувала всі новинки з життя школи.

В школі традиційно проходять предметні та виховні тижні згідно плану роботи школи за різними напрямами роботи. Це і Олімпійський Тиждень (до Дня фізичної культури і спорту), День захисника України, День Пам’яті, Лінійка до Дня української писемності та мови, День пам’яті жертв голодомору та політичних репресій, Всеукраїнська акція «Засвіти свічку», свято Нового року, тиждень фізкультури та спорту, безпеки життя. Акції «Чисте подвір’я», « Обережно! Булінг» та багато інших.

Виховна робота педагогічного колективу була спрямована на виховання підростаючого покоління, взаєморозуміння і взаємопідтримки дітей, батьків, молоді, місцевих організацій, співпрацю у досягненні поставленої мети та завдань. У своїй діяльності керувалися загальнолюдськими цінностями, глибоким розумінням традицій свого народу, свого села. У зв’язку з цим виховна робота школи була спрямована згідно відповідних напрямів.

Учні школи прийняли участь у шкільних, районних та обласних конкурсах малюнків та виробів, присвячених різним подіям в країні та в світі. Учасники мають відзнаки та нагороди.

Всі заплановані заходи з виховної роботи на рік виконані в повному обсязі. Уся виховна робота шкільного колективу реалізується через діяльність кожного класу й шкільного самоврядування в цілому. З метою попередження булінгу в школі велася роз’яснювальна робота як класними керівниками так і соціальним педагогом.

З метою підтримання порядку в школі та інформування учнів про новини шкільного життя оголошується план роботи на наступний тиждень, відповідно плану виховної роботи та календаря пам’ятних дат.

Профорієнтаційна підготовка молоді починається ще у шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Є в школі профорієнтаційний куточок, який містить цікаві інформаційні матеріали.

Згідно з постановою уряду "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19" у навчальному вводився карантинний режим. На сайті школи були розміщені рекомендації по запобіганню і поширенню захворювання. Класними керівниками проводилися роз’яснювальні роботи дистанційно.

Щодо зміцнення та модернізації матеріально-технічної бази навчального закладу.

В школі є кабінети, математики, фізики, інформатики, природничо -географічний, історії, зарубіжної літератури, 4-початкових класи, української мови та літератури, трудового навчання.

В школі 9 комп’ютерів (1 комп’ютер на 9 учнів); 6 – в медіатеці.

У зв’язку з використанням дистанційного навчання, та використанням інформаційного кабінету для учнів початкової школи, такої кількості техніки не вистачає. За програмою «Нова українська школа» за 3 роки школа отримала 3 ноутбуки, 2 принтери та 1 ламінатор в початкових класах. 91% вчителів володіють комп’ютером на рівні користувача. Повністю замінено парти і столи, закуплено шафи, дошки, цеглинки лего, конструктор лего, дидактичні ігри, навчальні посібники.

В цьому році за рахунок спонсорської допомоги придбано: водонагрівач, холодильну камеру, сушарку для рук, бактеризидну лапму, футбольні та волейбольні м’ячі.

Школа за 49 років жодного разу капітально не ремонтувалася. І в цьому році почався капітальний ремонт закладу за програмою при підтримці Президента України.

Адміністрація навчального закладу разом з трудовим колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у належному стані.

Школа працює в режимі стабільності, ліміти на використання енергоносіїв не перевищено.

Адміністрація школи приділяє достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Проводиться робота по облаштуванню класних кімнат, коридорів, в якому беруть участь вчителі, школярі та батьки. Шкільне подвір'я доглянуте.

Забезпеченість чинними підручниками і посібниками для виконання навчальних програм з предметів робочого навчального плану:

1-4 класи – 94 %

5-9 класи – 100 %

10-11 класи – 100 %

Протягом 2020 -2021 н. року до роботи закладу залучено благодійні внески батьків на поточний ремонт.

З районного бюджету кошти на поточний ремонт та необхідні матеріали не виділялися.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі.

В закладі створені сприятливі умови для гарячого харчування учнів 1-11 класів. За кошти бюджету учні 1-11 класів, діти, батьки яких є учасниками АТО, ООС, діти сироти та діти позбавлені батьківського піклування, отримують гаряче харчування, без статусу - за кошти батьків (50%), 50% - за рахунок громади. Організація харчування учнів на хорошому рівні.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі обладнаний медичний пункт, медична сестра звільнилася. Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.

Вчителі також щорічно проходять поглиблений медичний огляд у серпні. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних медичних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у школі.

У навчальному закладі проводяться заходи щодо здорового способу життя: шкідливості куріння, алкоголю, наркотиків. Крім уроків основ здоров’я, у планах кожного класного керівника є розділ «Заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де планується послідовна робота оздоровчого характеру з класом.

Підвозиться 35 учнів – 34 %.

Підвіз учнів та вчителів здійснюється шкільним автобусом.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із головних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщенні школи розміщено стенд по безпечній поведінці та куточок цивільного захисту.

За навчальний рік під час освітнього процесу не зафіксовано фактів порушення прав дитини, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.

Перед початком навчального року в кабінетах підвищеної небезпеки комісією поновлюються акти-дозволи на проведення навчальних занять та акти на спортивні споруди. За рахунок громади заклад забезпечено дезінфікуючими засобами та антисептиком в достатній кількості.

В цьому навчальному році соціальний паспорт школи має такий вигляд: багатодітних сімей – 15, в них дітей- 43; малозабезпечених сімей – 1, в них дітей – 2; Дітей сиріт-0, 1 дитина під опікою; 44 дитини, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС, 5 дітей , батьки яких мають статус учасника АТО.

Забезпечення взаємодії школи і сім’ї здійснюється через проведення батьківських зборів, анкетування та відвідування сімей. Діти ознайомлені з основними нормативно- правовими документами щодо захисту своїх прав через виховні заходи.

В школі наказом директора створюється щорічно рада профілактики правопорушень (керує роботою соціальний педагог). Вона працює на підставі розробленого Положення . Адміністрацією школи, радою профілактики правопорушень школи проводяться різноманітні профілактичні заходи з учнями групи ризику та учнями, що потрапили в складні життєві умови. Завдяки постійній профілактичній роботі, співпраці з органами внутрішніх справ на обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх немає.

Проводилась зустріч учнів та батьків з працівниками ювенальної поліції.

Соціальний педагог Моріна Р.М. веде соціальний паспорт школи, тримає на контролі відвідування учнями занять у школі, обстеження санітарно-побутових умов проблемних сімей, відвідування класними керівниками учнів вдома.

Стан дитячого травматизму.

Питання охорони праці та попередження травматизму постійно обговорюється на нарадах при директору.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Протягом навчального року у закладі не зафіксовані травмування дітей.

В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

Класні керівники співпрацюють із сім'ями своїх вихованців: відвідують дітей вдома; спілкуються з родиною; тримають зв'язок через щоденники; проводять батьківські лекторії, батьківські збори, анкетування. Традиційними формами роботи з батьками є індивідуальні бесіди, батьківські збори.

Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу. Реагування керівника на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, радою, батьками, представниками інших органів громадського самоврядування.

В закладі є журнал обліку звернень громадян.

Діє сайт школи для висвітлення освітнього процесу та зворотнього зв’язку з громадськістю. На батьківських зборах батьки мають можливість висловити побажання щодо покращення освітнього процесу. Але через пандемію загальношкільні батьківські збори очно не проводилися.

Створена рада закладу, батьківський комітет, які підтримують і розвивають матеріально-технічну базу школи.

Враховуючи зазначене, перед педагогічним колективом залишаються незмінними завдання підвищення якості знань учнів:

• через покращення якості, удосконалення освітнього процесу;

• використання сучасних педагогічних технологій під час проведення уроків, залучення до навчання комп’ютера, мережі Internet;

• підвищення мотивації навчання з боку учнів, батьків;

• підготовка учнів до участі в зовнішньому незалежному оцінюванні для вступу до ВНЗ всіх рівнів акредитації.

Я беру на себе сміливість стверджувати, що в школі створені умови для учнів, які бажають вчитись, які мають мотивацію до навчання. Але рівень знань учнів та бажання вчитися останнім часом знизились, особливо це стосується учнів 7-11 класів.

Висловлюю щиру подяку за співпрацю всім: учителям — за творчість, за любов до своєї професії, батькам, спонсорам та благодійникам — за розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю, технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи.

Кiлькiсть переглядiв: 87

Коментарi