/Files/images/навч предмети.jpg
Одним із головних засобів реалізації змісту освіти є навчальний предмет. У сучасній дидактиці під навчальним предметом розуміють педагогічне адаптований зміст основ будь-якої галузі діяльності. Іноді навчальний предмет може являти собою сполучення різних галузей діяльності або професій (суспільствознавство, трудове навчання). Су­часне прагнення до інтеграції навчальних предметів спричиняє ви­никнення нових і більш широких сполучень різних галузей діяльно­сті в одному навчальному предметі. У сучасній школі навчальні пред­мети у своїй більшості незалежні один від одного. Але між різними науками, спеціальностями, галузями діяльності існує об'єктивний зв'язок. Цим обумовлені міжпредметні зв'язки, що підлягають реалі­зації в змісті освіти і в навчальному процесі.

Навчальні предмети поділяються на такі цикли (групи):цикл природничо-математичний, цикл гуманітарний, трудової і фізич­ної підготовки. Такий поділ навчальних предметів об'єктивно від­повідає поділу наук за об'єктом вивчення (науки про природу, науки про людину).

За іншим принципом поділяють навчальні предмети І.К. Журавльов і Л.Я. Зоріна, які в основу поділу поклали провідне за­вдання навчального предмета,оскільки саме воно виявляє найбільш загальне в конструюванні змісту і в організації навчання1.

Кожен предмет має декілька завдань. Наприклад, перед навча­льним предметом «фізика» стоять такі завдання: дати систему нау­кових знань і певних умінь, реалізувати їх політехнічну спрямова­ність, на основі і в єдності з засвоєнням знань формувати науковий світогляд, наукове і творче мислення школярів, емоційно-ціннісне ставлення до науки та ін. Але серед різних завдань навчального предмета є головне, заради якого його і введено до навчального плану. Це головне завдання навчального предмета зумовлює його провідний компонент. Так, для фізики провідним компонентом є наукові знання, адже тільки на їх основі і за їх допомогою можлива реалізація всіх інших завдань. Провідним компонентом змісту на­вчального предмета «фізкультура» є практичні способи діяльності.

Кiлькiсть переглядiв: 345

Коментарi